Pupils presentation – France – Special Needs Class – meeting 1 – october 2015

Les 12 jeunes de l’institut Henri Wallon de Granville, qui accueille des jeunes à besoins éducatifs particuliers, ont réalisé des présentations des bâtiments et des animaux que l’on peut trouver autour du collège, pour peu que l’on prenne le temps de s’arrêter et d’observer.

Avec l’enseignant, les jeunes ont été amenés à :

  1. découvrir un environnement proche dans ses aspects naturels et architecturaux, par le biais d’une sortie à la pointe du Roc
  2. décrire les bâtiments et animaux observés, sur place puis à l’aide des photos prises
  3. rechercher des informations dans divers médias (ouvrages adaptés, vidéos, intervention d’un animateur de l’association AVRIL sur les oiseaux)
  4. produire des écrits seul ou avec aide en fonction des besoins spécifiques
  5. lire et dire les textes écrits afin de les enregistrer

Parallèlement les jeunes ont travaillé avec leurs éducateurs sur les aspects plastiques des bâtiments afin de reproduire les bâtiments étudiés. Ils ont également travaillé sur les sonorités des animaux lors d’activités d’écoute, de mémorisation et de réemploi du vocabulaire travaillé.

Bonne découverte !

The 12 young people from the institute Henri Wallon of Granville, which welcomes people with special needs, have made presentations of buildings and animals that can be found around the college, provided that we take the time to stop and observe.

With the teacher, the young people were asked to:

  1. discover their environment to its natural and architectural aspects, through an outlet at the tip of the Roc
  2. describe the buildings and animals observed on site and then using the photos taken during the outlet
  3. search for information in various media (adapted books, videos, intervention of a facilitator of the association AVRIL on birds)
  4. produce textes alone or with assistance based on specific needs
  5. read and say the written texts to record

Meanwhile the young people worked with their educators on plastic aspects to reproduce the buildings studied. They also worked on the sounds of animals during listening activities, storage and reuse of vocabulary.

Enjoy and comment !

Advertisements

2 thoughts on “Pupils presentation – France – Special Needs Class – meeting 1 – october 2015

  1. Bravo les jeunes pour ces informations sur Granville et les oiseaux marins. J’ai appris beaucoup de choses. Beau travail.
    Bruno C.

    Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s